Waarom het niet loopt

28 mei 2023

Van de scheidend voorzitter:

Er zullen wel allerlei verhalen de ronde doen over het functioneren van de stichting.
Ik hoor dat Facebook vol staat maar daar kijk ik niet op en daar schrijf ik niet op.
Ik hou me graag aan de feiten.
Ik heb al vaak aandacht gevraagd voor de noodzaak van vrijwilligers; zonder hen kunnen de mensen in onze doelgroep niet worden geholpen.
Een poging ter verbetering was de samenwerkingsovereenkomst met de Tuindorp Vreewijk Coöperatie en Stichting Lalibela.
Helaas functioneert dat niet naar behoren omdat er niet goed wordt gecommuniceerd en afspraken niet worden nagekomen.
Commerciële partijen profiteren nu van de faciliteiten van De Uil maar komen zelf niet over de brug en houden zich niet aan afspraken.
Dit is de tweede keer dat De Uil het slachtoffer dreigt te worden van persoonlijke, zakelijke belangen ten koste van onze doelgroep, de minima.
Ik stop ermee; ik krijg te weinig steun; ik vind het genoeg geweest.

Gelukkig is Paal & Perk nog actief, dus als u daar bent ingeschreven wordt uw tuin gewoon gedaan.

Ik wens u allen het beste,

Met vriendelijke groet,
Wim Martens,

Wilt u precies weten hoe het zit? U kunt nog een e-mail sturen naar wim@de-uil.site

Bellen/mailen heeft momenteel geen zin!
De Uil kan aanvragen tot nader order niet in behandeling nemen.

15 mei 2023

Het is weer mei en alles groeit dus erg hard. Des te vervelender is het dat wij nu uw telefoontjes en mails niet kunnen beantwoorden. De klanten van Paal & Perk worden gewoon geholpen, maar het is erg druk dus het kan even duren.

We hebben een blijvend gebrek aan vrijwilligers om vanuit De Uil te klussen en dat is een groot probleem.
De mensen die de Tuindorp Vreewijk Coöperatie of Stichting Lalibela, onze samenwerkingspartners willen bereiken, moeten dat maar direct proberen.
Het spreekt vanzelf dat we aan een oplossing werken maar dat zal niet eenvoudig zijn. Het lijkt heden ten dage echt heel moeilijk te zijn om vrijwilligers te krijgen, ook al is het nog zulk leuk en dankbaar werk. Kijk regelmatig op deze pagina om op de hoogte te blijven.

Paal & Perk kan niet worden gebeld; we delen ook geen telefoonnummer. Dit i.v.m. de kwetsbaarheid van de groep en het feit dat zij zelf hun planning volgen die niet helemaal voorspelbaar is. Het verzoek is dan ook om niet te bellen met verzoeken voor Paal & Perk; ze hebben het druk genoeg met dik driehonderd tuinen en dat driemaal per jaar! Ook klagen heeft geen zin en is overigens ongepast; het is immers een gratis service die al jaren wordt bekostigd vanuit het Platform Vreewijk. U kunt zich natuurlijk wel opgeven voor P&P zij het dan, dat u beter kunt wachten totdat we weer normaal bereikbaar zijn.

WIJ ZIJN DRINGEND(!) OP ZOEK NAAR VRIJWILLIGERS!

ALTIJD!

We kunnen wel zeggen dat we klaar staan voor onze doelgroep, maar dat kan natuurlijk alleen maar als ook anderen dat doen.
Anderen die bij ons als vrijwilliger aan de slag willen en in een gezellige groep minder bedeelde Vreewijkers willen helpen met
zo’n beetje alle voorkomende klussen in en om het huis.
Het is enorm dankbaar werk en u zult er geen spijt van krijgen.
Daarnaast kan dit uw kans op een betaalde baan aanzienlijk verhogen!
Dus heeft u tijd over, bent u handig, of wilt u juist iets leren, of iets aan anderen leren?
Meld u dan aan bij ons via info@de-uil.site en dan kunnen we samen met u bespreken wat we voor elkaar en voor de wijk kunnen betekenen.
Doen!